Forum www.rpgzastep.fora.pl Strona Główna www.rpgzastep.fora.pl
Forum zastępu "RPG" 16 KDH
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WH 40 000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgzastep.fora.pl Strona Główna -> RPG i inne / Warhammer / Warhammer 40.000
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maczug




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się bierze pieniadze?

PostWysłany: Pon 9:59, 29 Mar 2010    Temat postu: WH 40 000

Innocence proves nothing....Motto Inkwizycji.

...Witam was młodzi adepci na naszym pierwszym spotkaniu. Jestem Maxwell Wilgat Inkwizytor z Ordo Hereticus, a od dzisiaj wasz nowy zwierzchnik. Powiedział wysoki mężczyzna wchodząc do sali Wszyscy byliście niezwykle skupieni i w pewnym stopniu przerażeni. Człowiek ten miał surowy wyraz twarzy i lekko przetłuszczone włosy, jego oczy przeszywały was na wylot i wgniatały w siedzenia.Przy pasie widzieliście że miał czarno złoty pistolet bolterowy oraz Świętą Księgę Inkwizycji. Jego czarny pancerz zdawał się być robiony specjalnie dla niego a satynowy płaszcz lekko powiewał w czasie stawiania kolejnych kroków. Więc tak wyglądają moi nowi agenci...Widzę pośród was żołnierzy i arbitratorów, kilku z was osobiście ułaskawiłem z więzienia, jest nawet akolita z Officio Assassinorum i kilku kapłanów maszyny. Teraz wszyscy pracujecie dla mnie i Świętego Boga Imperatora...


Otóż to niech Imperator łaskawie spojrzy na każde z was i wasze grzechy, co prawda zaczynając to czytać okazujecie mu miłość i wierność lecz ostatecznie to wasze czyny i pojęcie o nim samym podsumują was i ukarzą w takim czy innym świetle. Abyście dobrze zrozumieli tę grę i zasady rządzące tym światem, przedstawię wam trochę przybliżoną i skróconą wersję Historii. Oraz niektóre tabu.

Jest teraz 41 milenium od dziesiątek tysięcy lat, ludzie panują w galaktyce utrzymując swą hegemonię i niepodzielną władzę Nieśmiertelnego Boga Imperatora Władającego ze swojego Złotego Tronu Terry. Każdego dnia ludzkość jest atakowana przez licznych obcych i mutantów, Krwiożerczy orkowie, podstępni Eldarzy czy zdradzieckie ziarno herezji Chaosu zagraża ludziom na każdym kroku. Porządku i wolności za cenę życia pilnują liczne organizacje. Kosmiczni Marines, nadludzie i powiernicy kodu genetycznego samego Imperatora, jego dzieci i najstraszliwsza broń. Flota imperialna o licznych okrętach patrolujących galaktykę wzdłuż i wszerz. Gwardia imperialna licząca biliardy żołnierzy gotowych na śmierć za Imperatora.Oraz Inkwizycja, pilnująca by najmniejsze ziarno zdrady i Chaosu zostało wyplenione.

Krótka Historia Imperium(poglądowa):

Imperium zostało założone przez Imperatora Ludzkości (Mistrz ludzkości, władcy ludzkości i Boga rodzaju ludzkiego) na końcu "Wieku Konfliktu", okresu anarchii, bezprawia i bezsensownego zniszczenia, które trwało już od wielu wieków. Bardzo zaawansowana galaktyczna cywilizacja, zbudowana przez człowieka w poprzednich erach przepadła.

Jednakże, kiedy sztormy spaczni Wieku Konfliktu opadły, Imperator zdecydował, by połączyć ludzkość pod jego rządami, zmieniając jego hordy techno-barbarzyńskich wojowników w pierwsze oddziały nadludzi zwanych Space Marines.

Po zabezpieczeniu naukowych placówek i kosmicznych doków Luny, bazował na Marsie, Imperator zbudował wojenną flotę, z którą rozpoczął Wielką Krucjatę, która trwała przez dwa wieki i skończyła się formalnym ustanowieniem Imperialnych Rządów ponad wszystko.

Podczas tego okresu, Imperator zatrudnił swoich najpotężniejszych żołnierzy, Space Marines i ich urodzonych liderów, Patriarchów. Ci, elitarni żołnierze połączeni z siłą Imperialnej Armii / Floty (później Gwardia Imperialna i Imperialna Flota jako oddzielne organizacje), uczyniły Ludzkość wybitną siłą do walk w galaktyce, ponieważ siła militarna połączonych armii była zdumiewająca, wielu utwierdziło się w przekonaniu, że przeznaczeniem Człowieka, jest rządzenie galaktyką.

Początkowo Imperium było świecką absolutną monarchią kierowaną przez Imperatora. Po Herezji Horusa, ale przed założycielskim Ecclesiarchy, Imperium było w stanie przetrwać i odpowiednio zadziałać przeciwko wszystkim groźbom jako feudalne królestwo rządzone przez Wysokich lordów Terry i ochraniane przez Inkwizycję. Codex: Witch Hunters daje szczegółową historię Imperium, rozpoczynając od królestwa, które sam Imperator utworzył, do założycielskiego Ecclesiarchy 3000 lat po jego integracji ze złotym tronem, i wynikającej zmiany Imperium od stosunkowo świeckiej instytucji do teokracji, w której prawa obywateli, wolności i nawet osobiste szczęście stało się postrzegane jako grzechy i tylko cierpienie i śmierć dla Imperatora teraz zostały uznane jako cnoty.


cdn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuleslaw




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:01, 30 Mar 2010    Temat postu:

Chwała Boskiemu Imperatorowi!

Inkwizytor pozwoli, że zajmę chwilkę. Jestem Justyciariuszem Szarych Rycerzy, nie mogę zdradzić imienia i ręczę wam moim honorem, iż nawet obecny tu Inkwizytor go nie zna. Mój przełożony przysłał mnie do tej placówki bym nauczył was szacunku do dokonań Ludzkości, byście poznali Jej chwalebną przeszłość. Od dziś będziecie studiować opasłe księgi wiedzy czy wam się to podoba czy nie.
Zaczynamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuleslaw




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:23, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Aby zapoznać was z Historią Ludzkości i tego jakie wydarzenia ukształtowały Imperium w formie jaką obecnie mamy streszcze wam co to udało mi się odnaleźć w starych zapiskach archiwalnych.
PIerwsza Era to Era Pre-Warpu
- ludzie nie odkryli jeszcze wtedy podróży pomiędzy galaktykami
-zaczyna się teraformowanie Marsa i jego zasiedlanie
- ere konczy odkrycie Warpu
do 16 millenium
Druga Era - nazywana Mroczną Erą Technologi
- następuję ekspansja ludzi ku najbliższym układą i niesamowity rozwój techniki
-powstaję STC- (standardowy wzorzec konstrukcji) jest w nim zapisana cała ludzka wiedza co umożliwia kolonistą "postawić" nową kolonie praktycznie z marszu do życia
- przez podróże Kartele Nawigatorów zyskują hegemonię w hierarchi ludzkiego społeczeństwa
są to mileniia 16-16

Era trzecia tzw. Era Sporu trwa krótko M26-30 lecz jest tragiczna dla ludzkości
-pojawiaja się pierwsi psionicy a przez brak kontroli nad nimi potwory z Warpu wnikają do świata rzeczywistego
-ogólna anarchia i upadek autorytetów prowadzi do wojen domowych na planetach i między galaktykami
-nasilają się burze Warpu co izoluje Starą Ziemię
-na Marsie powstaje Kult Boga Maszyny ( powstaja pierwsze Tytany)
upada centralna władza na Ziemi = wybucha wielka wojna domowa praktycznie pogrążając ludzkość w mrokach galaktyki
- w tym czasie Eldarzy osiągnąwszy szczyt rozwoju zaczynają chylić się ku upadkowi, ich mistycy prorokują budowanie Wielkich Światostatków, barek mogących ocalić ich rasę
- na Ziemi samozwańczy człowiek jednoczy ziemię, lądując na Marsie kapłani Maszyny uznają go za Boga Maszynę- Omnissiaha

Czwarta Era nazwana Złotą Erą Imperium Człowieka trwa M30-M36
-powstają Adeptus Astartes prowadzeni ku krańcą galaktyki przez Primarchów- synów Imperatora. 18 legionów po 10 tys. każdy razem z miliardami Gwardzistów rozpoczyna Wielką Krucjatę
- degeneracja Eldarów pociąga za sobą fatalne skutki, rodzi się 4 bóg chaosu Slaneesz a w miejscu jego narodzin powstaje Oko Grozy wejście do Immaterium, eldarzy w promieniu wielu lat świetlnych umieraja natychmiast reszta eldarów ucieka do swych światostatków rozpoczynając błąkanie się po galaktycę
-Imperator buduje Astronimican- nadajnik psioniczny wskazujący miejsce Ziemi w Warpie ułatwiający podróże miedzy galaktyczne
- po Kampani na Ullanorze i zmiażdżeniu Orczego Imperium Imperaotr powierza Krucjatę Horusowi- pierwszemu odnalezionemu Synowi
to jest Millenium 30-ste szczyt ludzkości, która sięga do każdego krańca galaktyki.
M31- Ludzkość stanęła na skraju zagłady
W wyniku fałszywych obietnic Horus i 8 Primarchów zostaje przeciągniętych na stronę Chaosu. Rozpoczyna się wojna domowa na całą galaktykę
Horus uderza z 4 innymi legionami na ziemię i oblega pałac Imperatora.
Mimo zaciekłej obrony zdrajcy wdzierają się do pałacu jednak odsiecz 2 lojalnych legionów zmusza Marszałka wojny do podniesienia tarcz ochronnych swego statku. Imperator teleportuje się na niego razem z dwoma synami - Rogalem Dornem i Sanguiniusem oraz ze swymi strażnikami - Custodami.
Sanguinius ginie w nierównej walce ze zmutowanym bratem. W pojedynku Imperatora i Syna obaj giną. Herezja dobiega końca jednak Złota Era Imperium dobiega końca.
-Powstaje Wielka Rada Terry skupiająca wszystkie najważniejsze organizację Ludzkości
- Aby już żaden człowiek nie mógł stanąć na czele tak wielkich sił Legiony Marines dzieli się na Zakony po 1tys. każdy powstają za to nowe tzw. Sukcesorskie.
M36-40 to Era
- wielka i długa wojna o prymat w Imperium pomiędzy Eklezjarchią a Administratorium
-Wielki Lord Terry- Goge Vandire rządzi 70 lat a jego rządy są niezwykle krwawe, dochodzi do ataku na Ziemię połączonych sił Marines i Kapłanów Maszyny, mimo fanatycznej obrony dopiero Custodzi kończą walki
- reforma Imperialnego Kościoła autorstwa Sebastiana Thora
M41- Mroczne Millenium


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maczug




Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się bierze pieniadze?

PostWysłany: Śro 17:28, 07 Kwi 2010    Temat postu:

Skoro mój towarzysz przybliżył wam historię, to od razu muszę zwrócić waszą uwagę na Tabu...Tabu ,które prowadzi do zatracenia.O tym ,że istnieje coś takiego jak demony, ludzie nie wiedzą, o herezji Horusa i jego pojedynku z imperatorem nie wiedzą. Knowledge is power, guard it well.
To motto kronikarzy wyraża wiele z tego co nas dotyczy. Wiedza jest bronią, jest mieczem który może zniszczyć tak wrogów imperium jak i samo imperium. O tym co tu się dowiadujecie i o tyk kim jesteście nikt nigdy nie może się dowiedzieć.Nikt nigdy nie dowie się o Herezji ani o fakcie ,że Chaos jest wszechobecny... bo ludzie muszą czuć się bezpieczni.A Marines mają być Aniołami, Zwiastunami Śmierci niosącymi Słowo Imperatora.

A suspicious mind is a healthy mind. Tak mawiał mój nauczyciel gdy tak jak wy byłem Akolitą. teraz przyjrzyjmy się kogo my tu mamy.

Tutaj teraz wypiszę wam klasy postaci i ich specyfikację, krótki opis.

Adept
Jest to jeden z członków administrorium, chodząca maszyna do pisania jak się niektórzy śmieją, Nie mniej stanowią trzon Adeptus Terra liczni bibliotekarze archiwiści i tłumacze którzy umożliwiają pracę każdej innej jednostce Imperium.Większość z nich przez całe życie nie opuszcza jednego pokoju z archiwami w których powielają lub tłumaczą księgozbiory.

Arbitrator
Adeptus Arbitres jest jednostką powszechną na każdej planecie. Oddziały policji, dobrze wyszkolone i zdyscyplinowane, pilnują porządku i są podstawową jednostką zwalczającą przestępczość.Są to ludzi o niezachwianej wierze i kręgosłupie moralnym, sędziowie którzy tropią przestępczość na każdym szczeblu i bez wahania starają się ją wyplenić...

Assasin
W imperium jest wiele świątyń i szkół zabujców co nie oznacza że bractwo i Officio Assasinorum są liczne.Selekcja i trening bardzo skutecznie i permanentnie usuwa za słabych kandydatów lecz nieliczni co przejdą próby zostają zabujcami imperium...kttaną się wszędzie i znają milion sposobów uśmiercania.

Cleric
Adeptus Ministorium i Ecleziarchia odpowiadaja za szeżenie słowa imperatora i rozszeżanie jego kultu.Aby podtrzymać wiarę w tych mrocznych czasach, liczni kapłani o niezachwianej wierze i fanatycznemu podejściu do niej głosi te słowa i podtrzymuje na duchu dzieci Imperium dzięki swych niezwykłych zdolnościach oratorskich.

Guardsman
Jeden z wielu biliardów żołnierzy imperium.Podstawa armii, liczni i zdyscyplinowani, dzięki komisarzom i kapłanom odpierają kolejne ataki na Imperium.Przeszkoleni w urzywaniu wszelkiej broni,palnej często wcielani jako ochrona inkwizycji.

Imperial Psyker
Karzdego dnia za imperatora giną tysiące psioników, lecz niektórzy, zostają wykorzystywani by wspierać Inkwizycję i Wiele innyh aspektów Adeptus Tera (o psionice będzie osobny dział)

Scum
Wszelkiego rodzaju przestępcy i kryminaliści, zwolnieni z rozkazu wielkiego Inkwizytora bo pomimo swej postawy, są miejsca gdzie tylko oni potrafią wejść.Nieraz taką drugą szansę wykorzystują pracując dla imperium tropiąc heretyków i wsypując innych przestępców.

Tech Kapłani Boga Maszyny
Kapłani zbierający wiedzę o wszelakich konstrukcjach z mrocznej ery btechnologii oraz kolekcjujący wiedzę o obczych.Stanowią podstawę rozwoju Imperium.(raczej też będzie osobny temat)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuleslaw




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:13, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Tak to prawda, Herezji Horusa nie było, demony nie istnieją. Nawet ja oficjalnie nie istnieję, Szarych Rycerzy nie ma. Inaczej mówiąc to czego dowiecie się na tym szkoleniu musicie zachować tylko dla siebie. Inaczej śmierć będzie najniższym wymiarem kary..... Dziś przedstawię wam Strukturę Imperium Człowieka, tego jak funkcjonuję i jak każdego dnia walczy o jedność. Ta wiedza przyda wam się w wykonywanych misjach na jakiejkolwiek planecie. Zaczynamy.

Skoro wiecie, że była Herezja to trochę wam uproszczę. Oficjalnie rządzi Imperator- uznawany przez prostych ludzi za Boga. Nie wszyscy uznają go za istotę Boską. Dla wielu Zakonów Marines jest po prostu ojcem ich Patriarchów. Zresztą o funkcjach poszczególnych składowych Imperium powiem osobno, teraz ogół.
Jako, że Imperator zasiada na Złotym Tronie- tylko się śmiać bo zabiję- który trzyma go w życiu/nie życiu władzę w jego imieniu sprawuję kolegialna Wielka Rada Terry. Jest organem ustawodawczym, prawodawczym i sądowniczym ( to ostatnie w trochę innym rozumieniu). Co? pytacie gdzie demokracja? Heretycy! Dobrze, dobrze Inkwizytorze przejdę dalej ale mam was na oku.
W skład Rady wchodzą przedstawiciele Najważniejszych Struktur Imperium oto oni
* Mistrz Administratum,
* Przedstawiciel Inkwizycji,
* Eklezjarcha Adeptus Ministorum,
* Fabrykator-Generał Adeptus Mechanicus,
* Wielki Dyrektor Adeptus Arbites,
* Paternova Nawigatorów,
* Mistrz Astronomicanu,
* Wielki Mistrz Officio Assassinorum,
* Mistrz Adeptus Astra Telepathica.

Ci przedstawicele zasiadają statutowo w radzie- czyli zawsze. Poniżej Ci, którzy są włanczani zależnie od sytuacji
* dowódcę wojskowego Segmentum Solar,
* dowódcę Imperialnej Gwardii,
* kardynała (-ów) Świętego Synodu Terry,
* matkę przełożoną Adeptus Sororitas,
* dowódcę Adeptus Custodes,
* kanclerza Estate Imperium,
* reprezentanta Rady Kaperskiej.

Niestety każdy z zasiadających w radzie jest człowiekiem niezwykle ambitnym, mając pod sobą potężną organizację czasem zapominają jaką mają misję do spełnienia. Dochodzi do waśni, które przechodzą na funkcjonariuszy zwaśnionych stron. Gdy któryś z przedstawicieli umiera ( ginię) lub zrzeka się ( bardzo rzadko) jego miejsce obejmuję zastępca z tej samej organizacji. Inkwizycja wybiera każdorazowo innego przedstawiciela. Paternova Nawigatorów to głowa przodującej rodziny nawigatorów, która obecnie rządzi. O tej kaście w Imperium powiem na osobnych zajeciach.
Tu taj dam wam rozrysowaną strukturę naszego Imperium. Potem przejdę do omawiania poszczególnych organizacji.
[link widoczny dla zalogowanych] - tu znajduję się rysunek ( sorki nie dało się skopiować zobaczcie obrazek a resztę wam opiszę Kulek)

Imperatora wam przedstawiłem.
Poniżej widnieję w starym zapomnianym już języku - Wielki Lord Terry
Pełni funkcję pieczętnika do każdego dokumentu wydanego przez Radę. Przewodniczy obradą. Pierwszym był Malcador Pieczętnik- bohater Imperium w trakcie Herezji Horusa oddał swoje siły witalne Imperatorowi by Ten wydał swoję ostatnie rozkazy.
Teraz Widzicie trzy organizacje na tej samej płaszczyżnie- Adeptus Terra, Adeptus Ministorum oraz Inkwizycję. Pierwsza skupia wszystkie główne organizację można powiedzieć urzędniczo- wojskowe. Dwie pozostałe powinny znajdować się pod nią ale ze względu na swoje zadania są na równi. Wszystko przez tą Herezję Horusa. Adeptus Ministroium czyli inaczej Eklezjarchia/Kościół Imperialny ma za zadanie głosić Credo Imperialis i nie chodzi tu tylko o wiarę w Imperatora. O tym, też powiem później. Jej zbrojnym ramieniem jest osiem Zakonów Adeptus Sororitas- Sióstr Bitwy. Są to kobiety odznaczające się fanatyczna wiarą w Imperatora. Noszą pancerze wspomagane lecz ich ciała nie sa poddawane takim przemianą jak Marines. Roli Inkwizycji nie muszę tłumaczyć. Dzieli się na cztery "wydziały"- wiem tu są trzy ale jeśli chodzi o Inkwizytorium to zawsze coś nie jest tym na co wygląda.
Ordo Hereticus- ściga heretyków wśród obywateli Imperium, Ordo Sicarius- specjalnie stworzone do nadzorowania Ordo Assasinorium, Ordo Xenox- zajmuję się technologią obcych i wszystkim co związane z ich zagrożeniem, Ordo Malleus- oficjalnie nie istnieję, rola- walka z demonami, tam służą tylko najlepsi.

Teraz organy podległe Adeptus Terra.
Adeptus Arbitres- Arbitrzy są na każdej planecie, strzegą prawa , zbrojnym ramieniem są Arbitratorzy- stale w pogotowiu w razie wojny pełnia rolę pomocniczą dla gwardii, dysponują własną flotą

Adeptus Astronimica- inaczej Astronomican, nadajnik mentalny znajdujący się na Ziemi umożliwiający podroż w warpie Navigatorą, Już wiecie, że to ważne, pilnuja fo Sędziowie i Inkwizycja

Adeptus Astra Telephatica- ściśle powiązana z Inkwizycją i Astronomicanem, siedziba jest na Ziemi ale słynne Czarne Statki krążą po całym wszechświecie. W imperium KAŻDY psionik musi zostać skatalogowany i poddany być treningowi, tym zajmuje się ta organizacja. Najlepsi idą do Astronomicany, gorsi zarabiają na siebie w różnych rolach a najgorsi idą do Gwardii..... no mniejsza z tym. Na zajęciach z Psioniki powiem więcej.

Adeptus Custodes- ich nie spotkacie zapewne nigdy. To osobiści gwardziści Imperatora strzegą Pałacu i nie wychylają się za jego mury. Jeśli myślicie, że nie mają co robić i że gnusnieją to się mylicie. Elitą jest 300 Kompanionów- oni są stale obecni przy Złotym Tronie. Nie wiadomo jakie kryteria są wymagane by się do nich dostać. Imperator jeden tylko wie.

Officio Assassinorum- jak już Inkwizytor wam mówił dzieli się na Świątynie i Kulty. Chodzi o to, że na czele każdego stoi Mistrz/Mistrzyni w danej sztuce zabijania, oczywiście dostosowana do zadania i przeciwników. To wyspecjalizowanie wymaga specjalnego treningu i wielkich poświęceń. Oto podział wewnętrzny
Świątynia Vindicare- świetni snajperzy
Świątynia Callidus- cóż specjaliści od skrytobójstwa, potrafią zmieniać formę, mogą przybrać formę swego przeciwnika
Świątynia Eversor- berserkerzy, wszczepy domięsniowe i stałe bycia na specjalnych narkotykach wytwarza idealne maszyny do zabijania,
Świątnia Culexus- anty psioniczni zabójcy, najbardziej nielubiani ze wszystkich Świątyń, trudno mi coś więcej powiedzieć ale nawet Eldarzy sie ich panicznie boją
Świątynia Venenum- specjaliści od trucizn
istnieje jeszcze jedna światynia o której nic nie wiadomo. Wszystko siedziby są na Ziemi ( oficjalnie)

Adeptus Mechanicus - o Kapłanach Boga maszyny i ich roli i pozycji w Imperium będzie osobno mowa. Na dziś tyle, że ich siedziba jest Mars, druga planeta Ludzkości, odpowiadają za całą technikę Imperium, Podlega im Collegia Titanica- organizacja militarna lecz pod ich nadzorem. Tytany to ogromne pojazdy kroczące będące wyobrażeniem Boga Maszyny, najbardziej niszczycielskie maszyny jakie wymyślił człowiek, biorące udział w walce gdy jest to naprawdę konieczne.

Adeptus Administratum- biurokratyczne ramie Adeptus Terra i zawsze upomną się o niezapłacone podatki. Są na każdej planecie jednak mieszają się w planetarną politykę tylko w najgorszym wypadku. Mistrz jest najbardziej wpływową osobą w Wielkiej Radzie. Zajmuja się logistyka Imperium tak cywilną jak i wojskową, za tą ostatnia odpowiada Departmento Munitorum.

Planetarni Gubernatorzy- osoby zarządzające daną planetą. są wśród nich zarówno miernoty jak i zdolni indywidualiści. Często pełnia tę rolę emerytowani Generałowie lub inaczej zasłużeni ludzie.

Imperialna Flota- powiązana z Nawigatorami, jest to cała Imperialna Flota w odróżnieniu od Flot Marines, Inkwizycji, Arbitres i Szarych Rycerzy. W każdej ćwiartce Imperium- Segmentum Pacificus, najmniejsza część zachodnia, Segmentum Obscurus, silnie ufortyfkowana północna, Segmentum Tempestus, południowa średnia oraz Segmentum Ultima, największa wschodnia Flota ma swój Świat Macierzysty są to odpowiednio planety -Hydraphur, Cypra Mundi, Bakka, Kar Duniash. Osobnym Segmentum jest S. Solar ze stolica Terrą a bazą Floty jest Mars. Co się tyczy Navigatorów. Dzielą się na rodziny, w której każdy służy tylko we Flocie, oczywiście od statku handlowego po Pancernik Imperialny. Mogą służyć tylko jako oficerowie statków a czemu powiem innym razem.

Na koniec Organizację stricte militarne.
Imperialna Gwardia- najliczniejsza organizacja militarna we wszechświecie, poniżana za słabość i liczne wady. Nie zgodzę się z tym obrazem. Mimo iż to prości ludzie ze standardowym oporządzeniem to potrafią wykazać się tym czym wygrywa się każdą walkę- odwagą. O podziałach w tej organizacji powiem na osobnych zajęciach.

Adeptus Astartes- Space Mrines/ Kosmiczni Marines. Ucielesnienie Gniewu Imperatora, Anioły Śmierci. powiecie za dużo słodkości ale taka prawda, problem w tym, że po Herezji zmniejszono liczbę Zakonów ( wcześniej Legionów ) z 10 tys do 1 tys tworząc za to wiele nowych. Nadludzie genetycznie modyfikowani i uzbrajani w najlepsze co ma ludzkość. Ulubiony cel podszeptów fałszywych bogów. O ich wewnętrznej strukturze powiem osobno.

Obok macie dwie dziwne rubryki- Martwa Straż i Szarzy Rycerze.
Gdybyście nie wstąpili do świty Inkwizytora nie wiedzielibyście, że coś takiego istnieje.
Martwa Straż - powstaje na dana misje spośród wybranych przez danego Inkwizytora Marines z jakiegkolwiek Zakonu. Od początku do końca misji podlegają tylko jemu. Przemalowują swój pancerz na czarno zostawiając tylko dogło swego Zakonu. Służą do walki z obcymi, w eliminowaniu ich wodzów, wykradaniu ich lub ludzkich artefaktów z rąk wrogów ludzkości. Bardzo honorowa organiacja

Szarzy Rycerze- dobrze przybliże wam Mój Zakon ale ta wiedza nie może wyjść z waszych głów. Powstali po Herezji w celu walki z chaosem i tylko do tej roli stworzeni. Co nie znaczy, że nie potrafią walczyć. Podlegają morderczemu szkoleniu na Tytanie. Wszyscy są psionikami. Oznaką ich funkcji jest włócznia energetyczna- Nemesis.

Cóż tyle na dziś. Przyswojcie sobie tę wiedzę. Powoli będę kończył wykłady z historii i pomogę Inkwizytorowi w wytłumaczeniu waszych zadań.

P.S. materiały pomocnicze zaczerpnąłem ze stron Lexicanum 40k oraz Nowa Gildia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuleslaw dnia Czw 14:14, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuleslaw




Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:19, 12 Kwi 2010    Temat postu:

TWORZENIE POSTACI CZ. I

1. Wybranie „ Home Worldu”- świata macierzystego z którego wasza postać pochodzi. W innych systemach to jak określenie rasy lub prowincji.

Życie na każdym wygląda inaczej i z każdego wasza postać otrzyma inne zdolności oraz będzie miała ważne wskazówki do odgrywania i ekwipunku początkowego. Oto podział i bonusy:

a) Feral Word – inaczej świat o stosunkach na poziomie średniowiecza. Najbardziej prymitywne planety Imperium. Często z racji trudnych warunków geograficznych – dżungle, pustynie itd. Charakteryzują się takie światy małą liczbą fabryk, miast. Często mają system feudalny z silną i wpływową arystokracją nawet magnaterią. Życie na nich jest trudne z racji trudnych warunków geograficznych. Są to planety gdzie często człowiek walczy jeszcze z przyrodą nawet o jedzenie. Ludzie z tamtąd są silni fizycznie, nieustępliwi i zadziorni. Bardzo dobrzy w walce wręcz i przetrwaniu. Posiadają silną wolę umożliwiającą przetrwanie lecz nie można się po nich spodziewać poszanowania dla tzw. Kultury wyższej. Jeśli chodzi o sprawy poza planetarne to jedne z lepszych miejsc na wylęgarnie heretyckich idei…

W podręczniku są wytyczne co do tego jaka przeszłość ma dana postać na danej planecie. Chodzi o to ze na każdej planecie wasz postac będzie miala inna przeszłość. Inny będzie rzezimieszek urodzony na Feral Wordzie a inni z Hive Worldu.
Ścieżki z Feral Worldu-
Assasyn- z tych światów często są brani przez przedstawicieli danej Świątyni ( Najczęściej Kultu Śmierci) i poddawani dzikim i okrutnym treningą. Rodzą się tu najlepsi i najodporniejsi z zabójców. Przyzwyczajeni od śmierci do bólu i śmierci.
Gwardzista- obrońcy Imperatora z takich światów to najczęściej byli wojownicy plemienni. Silni, oddani i wyszkoleni do przetrzymania trudnych warunków. Wojskowego drylu uczą się w hangarach statków kosmicznych gdy Imperator wezwie ich do swej służby. Posługiwanie się karabinem laserowym i tym podobne są im wpajane. Niekiedy mają własne trochę odbiegające od Credo Imperialis rytuały religijne.
Imperialny Psionik- reprezentuja oni wszystkie obawy ludzkości co do tych zdolności ludzkiego mozgu. Często są to Szamani, doktorzy. Przepowiadający przyszłość mistycy albo co gorsza zielarki/wiedźmy. Oczywiście są ograniczeni przez Inkwizycję i prawo Imperialne lecz ze wszystkich psionikow oni są najbliżej wiecznego potępienia. skrajnych przypadkach przejmują władzę nad całą planetą
Rzezimieszek- hm nasuwa mi się film Mad Max. Na wpół zcywylizowani, żyjący obok większych skupisk ludzkich. Samodzielni pionierzy przetrwania w skrajnych warunkach. Żyją dzięki swojej inteligencji, zwinnym palcą i odwadzę.

Cechy z Feral Worldu- każda postać je ma
Język miejscowy – używany tylko na tej planecie lub układzie w którym planeta się znajduję.
Żelazny żołądek- jedzenie na tych światach często nie przejdzie pozaświatowcą przez gardło…
Otrzymujecie bonus + 10 do Carouse Test- gdy zjecie coś nie pierwszej swierzosci, zgnile mięsco, zatruta żywność, też na toksyny i trucizny jako takie.
Prymitywność- od tych ludzi nie można wymagać znania niuansów technologii i znania niuansów ludzkiego społeczeństwa
Otrzymujecie karę – 10 do Tech-Use Test oraz – 10 do Fellowship Test gdy znajdujecie się w otoczeniu wytworów cywilizacji ( miasto np.)

b) Hive Word- wysoki świat, chodzi o technologię, która dosłownie otacza każdego mieszkańca takiej planety i wpływa na wszystkie dziedziny życia.
Wielkie miast od horyzontu po horyzont, niebo zasnute wyziewami z fabryk, rzeki zatrute chemikaliami. Wielkie fabryki z bronią i wszystkim co do życia potrzebne bądź też nie. Liczebność światów wacha się od milionów po biliony. Ludzie żyjący w mrokach wielkich arystokratycznych Iglic, wyrzuceni poza nawias społeczeństwa. Gangi w mrokach miasta, ludzie ciężko pracujący bądź pławiący się w bogactwie arystokracji. Prości mieszkańcy Imperium oddający modły dla ubóstwionego Imperatora. Rodziny kupiecko i szlacheckie walczące o względy Gubernatora Planety albo względy bardziej mrocznych sił… Idealne miejsca na rozwinięcie tajnego mrocznego kultu, handel niedozwolonymi rzeczami. Mniejsze i większe oszustwa i intrygi kupieckie. Słowem czego dusza zapragnie.
Ścieżki dla klas
Arbitrator- niezbędni by czuwać nad życiem mieszkańców miast. Ścigaja przestępców i pilnuja przestrzegania prawa. Powiecie Straż Miejska ale to coś więcej. W momencie wstąpienia do Arbitratorów każdy z ludzi zostaje funkcjonariuszem Imperium. Podnieść rękę na kogoś takiego to podnieść rękę na Imperatora… Werbują się z drobniejszych przedstawicieli warstwy posiadającej lub z „ poczucia obowiązku”
Assasyn- biorą udział w wojnach gangów jako łowcy nagród. Służą w niecnych sprawkach i gierkach kupców ( podłożenie trucizny ciche zabójstow). Niekiedy wynajmowani do specjalnych zleceń. Trudno znaleźć wśród nich ludzi niezorientowanych w sprawach miasta
Kleryk- w Hive Worldach to przeważnie początkujący przedstawiciele kościoła Imperialnego, pilnują dusz swej trzody przed zepsuciem oraz zachęcając do cięższej pracy. Rzadziej przedstawiciele klas wyższych czujący powołanie.
Gwardzista- gwardziści z takich światów maja parę opcji. Oficjalna, są Milicją ( nie chodzi o zomo) Bronia miasta przed rozruchami i innymi miastami rywalami oraz w razie potrzeby są pierwszą linia obrony przed atakiem na planetę do czasu przybycia głównych sił Gwardii. Mogą się także werbować ze straży arystokratów lub prywatnych armii Domów Handlowych. W najgorszym razie stanowią główną siłę każdego gangu miejskiego a ich podejście do obowiązków można określić jako dalekie od ideału.
Imperialny psionik- już w dzieciństwie są odrywani od swoich rodzin i wcielani do rodzin arystokratycznych by im służyć. Jako nośnicy informacji ( psionicy w Imperium przesyłają informacje miedzy planetami-galaktykami), są bankami informacji gildi kupieckich. Władzą imperialnym służą oszacowaniu nastrojów ludności. W gorszych przypadkach kryją się wśród robotników i gangsterów podlegając mutacją, szkoląc swoje siły na własną rękę. Oczywiście w gangach mogą służyć za kartę atutową w porachunkach bądź sami stać na ich czele
Rzezimieszek- cóż, gracz chcący grać tą klasą na pole do popisu na tym świecie. Przywódcy gangów gotowi na morderstwo bez żadnych skrupułów. Zorganizowana przestępczość jak porywanie dzieci arystokracji dla okupu. Żyją obok cywilizacji żerując na niej lub poprzez gangi niszcząc ją
Kapłan Boga Maszyny- w takich miastach służą w licznych fabrykach oraz w domach arystokracji. Jest to dla nich początek kariery. Inni badają powstanie każdego Miasta- pod kątem technologi uzytych przy powstawaniu.

Cechy- każda postać z tąd ma
Język miejscowy- jak wcześniej
Obyci w tłumie- jako mieszkańcy zatłoczonych miast potraficie się swobodnie przemieszczać w gęstwinie ludzi
Trudny teren nie robi dla was problemu, bieg lub szarża w trudnym terenie nie powoduje kar do Agality Tests.
„Grota ze stali” – życie w mieście, przy maszynach, wśród technologii powoduje wasze obeznanie z nią. Sill Tech-Use traktujecie jako Basic Sill ( w kolejnej części o tym)
Przywiązanie do miasta- wasza świadomość dostaje wariaci poza miastem, boicie się otwartych przestrzeni.
Otrzymujecie kare -10 do Survivalu a w miejscach bez prądu, zwartej zabudowy -5 do wszystkich testów Inteligencji
Czujny- w wielkim mieście musicie być czujni, strzał w plecy, rabunek – przed tym się bronicie
Otrzymujecie premie +1 do Inicjatywy

c) Imperial World- „typowy świat w Imperium człowieka” chodzi o to, że w przeciwieństwie do wyżej wymienionego, Imperialnych Światów jest wiele, Hive Worldy to wyjątki na mapie galaktyki. Terra jest światem Imperialnym ale także Cadia, Ultramar i tym podobne. Maja rożne systemy polityczne – od feudalizmu po czysta demokrację. Na każdym znajdują się komórki imperialnych organizacji. Niektóre są np. Światami Świątynnymi- w całości poświęcone kultowi świętych bądź pojedynczemu świętemu. Inne do światy rekrutacyjne Gwardii bądź światy oddane po wsze czasy któremuś z Zakonów Marines ( Ultramar, Baal). Co do zawodów- co sobie wymyślicie w zależności od charakteru planety. To wpływa na życie na planecie no i waszą postać.

Ścieżki
Adept- cywilny słudzy Imperium Człowieka należą do Administratum. Od katalogowania podatków po archiwizowanie starych ksiąg. Są układem krwionośnym Ludzkości.
Arbitrator- podobna rola jak opisywałem wcześniej. Służą ochronie porządku i sprawiedliwości w każdym zakątku Imperium.
Asassyn- część z nich to działający na własną rękę łowcy nagród, większość jednak to uczniowie danej szkoły zabójców.
Kleryk- przedstawiciele Eklezjarchi żyją na każdej planecie Imperium. Od osiadłych weteranów wojennych po przywódców rolniczych światów. Dbają o światy świątynne lub szykują się do posługi duszpasterskiej w Gwardii bądź nowej koloni by tam udowodnić swa fanatyczną wiarę w Imperatora.
Gwardzista- wojownicy uzbrajani przez władze planetarne w najlepsze co mogą im zapewnić lub służą w prywatnych armiach możnych danego świata.
Imperialny Psionik- każdy z nich jest katalogowany i opisywany w rejestrach. Od dziecka podlegają treningowi ich zdolności. Przez to są jako tako akceptowani jednak prości ludzie zawsze patrzą na psioników w obawie ujrzenia w nich oznak zepsucia. Służą w Imperialnych organizacjach oddając swe życie dla chwały Boga Imperatora.
Rzezimieszek- złodzieje, paseży, dezerterzy. Często wcielani do Karnych Kompanii bądź od razu pozbawiani życia. Handlują czym się da i nie zawsze z ludźmi….
Kapłan Boga Maszyny- często są to dzieci Światów Kuźni. Inni wstępują do Adeptus Mechanicus. Dbają o urządzenia na swej planecie- od kombajnów po tarcze ochronne całych miast.

Cechy
Błogosławiona Ignorancja- macie świadomość o przemijalności świata, że jesteście kolejnym pokoleniem w Imperatorskim dziele stworzenia
Otrzymujecie karę -5 do Forbidden Lore Test
Hagiografia- medytacja nad rolą świętych i rolą Imperatora daje wam wiedze o Imperium
Otrzymujecie jako Basic Skils – w Common Lore- Imperium, Imperium Creed oraz War
Liturgiczne obeznanie- jako obyci w wierze Imperialnej jesteście przyzwyczajeni do języka używanego przez Eklezjarchę
Otrzymujecie jako Basic Sill – Literacy oraz Speak Leangue ( High Gothic)
Dobrze urodzeni- macie świadomość skąd pochodzicie i że należycie do większej całości jaka jest Imperium
Otrzymujecie +3 do Willpower

c) Void Born – nie jest to opis świata. W tak ogromnym Imperium niektórzy ludzie rodzą się dosłownie w przestrzeni kosmicznej. Na statku transportowym, międzyplanetarnym przekaźniku- miłość nie zna granic. Problem w tym, że ludzie tacy są dotknięci przez warp…
Rodzą się w przestrzeni kosmicznej. Nigdy nie dotknęli ziemi, nie oddychali normalnym powietrzem. Anomalie kosmiczne odznaczają ich życie w monotonni podróży przez kosmiczna pustkę. Problem w tym, że warp przenika przez pancerz każdego statku deformując ich. Mogą to być także osoby urodzone na asteroidach na których znajdują się kopalnie. Cechuje ich dziwne dla kogoś z zewnątrz oddanie dla obowiązku i nie mieszanie się do nie swoich spraw. Znają oni koszmary kosmosu jak mało kto. Jako postać do odgrywania musicie wiedzieć, że takich ludzi się po prostu boi i tępi. Są anomalią. Odludki czujące się wśród nie swoich jak ryba poza wodą.

Ścieżki
Adept- często synowie zarządcy statku. Żyją na statku zapisując każdego kto dołącza do załogi. Sprawdza trasę przelotów, pilnuje by Nawigatorowi niczego nie brakło.
Arbitrator- Dwa wyjścia albo jesteście strażą statku stojąc wiernie przy kapitanie lub sędziami z zewnątrz pilnującymi statku i wyszukującymi oznak zepsucia o które tu najłatwiej
Assasyn- wysyłani przez swych przełożonych na te statki w celach o których lepiej nie wiedzieć.
Klerycy- osobisty kapłan kapitana, przewodniczący chórem wynoszący pod dach kadłuba pieśni przeciw złym mocą warpu, udzielający rozgrzeszenia wszystkim na statku- to role dla tutejszego kleryka
Imperialny Psionik- oczywiście oglądani niezwykle dokładnie przez załogę, zatrudniani na takie statki czy kolonie do wyłapywania innych psioników mogących sprowadzić niewyobrażalne koszmary do wnętrza statku, inni służą do nadawania komunikatów.
Rzezimieszek- jak widać wszędzie są, odludki często żyją w zapomnianych częściach statku. Prowadzą czarny rynek handlując wszystkim od alkoholu po……..
Kapłan Boga Maszyny- oddani zadaniu naprawy i konserwacji statku. Dbają o niego jak o dziecko. Kapłan przy uchu kapitana jest jakby głosem statku…. Nie ma jak pogadać ze statkiem – dygresja
Cechy
Czarujący ( cecha charakteru)- wyczuwacie sami z siebie ścieżki mocy warpu, daje wam to ponadnaturalne szczęście
Otrzymujecie – kiedy wykorzystacie Fate Point ( o ile go nie wypalicie) możecie rzucić 1d10 i jeśli wypadnie 9 lub 10 zostaje wam.
Oznaka Choroby- jako że nie wychowaliście się w naturalnych warunkach macie oznaki oddziaływania warpu. Albinizm, wychudłe ciało i tym podobne. Jesteście odrzutkami wśród innych ludzi a obawiają się was wszyscy.
Otrzymujecie karę -5 do Fellowship Test z każdym kto nie urodził się w kosmosie.
Wiedza okrętowa- urodzeni i wychowani na statku kosmicznym znacie jego zakamarki lepiej od samego konstruktora
Otrzymujecie jako Basic Skill- Navigation ( Stellar) and Pilot ( Spacecraft)
Przyzwyczajenie do miejsca urodzenia- w odniesieniu do dziwnego i nadnaturalnego miejsca urodzenia potraficie się dostosować do gorszej grawitacji
Otrzymujecie- grawitacja zerowa bądź bardzo niska nie jest dla was Difficult Terain.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgzastep.fora.pl Strona Główna -> RPG i inne / Warhammer / Warhammer 40.000 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin